Boşanma Davasında Nafaka Durumu

Boşanma davasında nafaka durumu, evliliğini sonlandırmak üzere olan kişiler için merak konusu oluyor. Kanunlara göre belirli şartlara bağlanmış olan nafakanın ödenmesi, davanın seyri ve tarafların durumuna göre değişkenlik gösterebiliyor. Boşanma davasında nafaka durumu hakkında ayrıntılara ise dikkat etmek gerekebilir.
Nafaka Nedir?
Boşanma davası sırasında ya da dava bitiminden sonra başlamak üzere, eşlerden birinin diğerine ödemekle yükümlü olduğu aylığa nafaka denir. 4721 Sayılı Türk Medeni Kanunu’nun 175. maddesi ile hükme bağlanmış olan nafaka, boşanma sonrasında yoksulluğa düşme sorunu olan tarafa kusurunun daha ağır olmaması şartıyla bağlanabilir. Bu koşullar altında olan taraf nafaka isteyebilecektir.
Nafaka Çeşitleri
Nafaka çeşidi, boşanma sonrasında yoksulluğa düşme olasılığı bulunan tarafın hangi hak edişe göre nafaka alacağını belirleyen unsurdur. Nafaka çeşitleri ise şöyledir:
Tedbir Nafakası: Boşanma davası sonlanıncaya kadar dava sonucunda yoksulluğa düşecek taraf adına mahkemece belirlenen geçici aylıktır.
İştirak Nafakası: İştirak nafakası, müşterek çocuğun masraflarını karşılamak adına bağlanan ve velâyeti alan kişiye ödenen nafakadır.
Yoksulluk Nafakası: Boşanmanın sonuçlanması sonrasında daha az kusurlu olan eşin ya da yoksulluğa düşecek olan eşin talep edebildiği aylıktır.
Nafakayı Kim Talep Edebilir?
Genel düşünceye göre nafaka kadınlara ödeniyor olsa da bu algı genellenmemelidir. Boşanma davası sonrasında yoksulluğa düşecek olan tarafın erkek olması durumunda ya da daha az kusurlu tarafın erkek olması durumunda nafaka talebi erkek tarafından yapılabilir. Ancak kadınlar aile içerisinde ev ve çocuk bakımıyla meşgul olduğu ve kendini herhangi bir meslek grubunda geliştirmesi söz konusu olamadığından genellikle yoksulluk nafakası almaktadırlar.